sobota, 12 grudnia 2015

CHRISTMAS TAG [blogMAS]


1. Ulubione filmy wprowadzające w świąteczny nastrój? 
Szczerze przyznam, że nie jestem fanem filmów. Nie lubię ich zbytnio oglądać, ani nie wyczekuje na żaden konkretny film. Oczywiście gdy byłem młodszy kochałem rodzinne seanse. Czas gdy wszyscy domownicy schodzili się do jednego pokoju i razem oglądaliśmy to coś niesamowitego. Teraz bardziej przysłuchuje się filmom, niż je oglądam. Pewnie dlatego, że większość filmów, które pojawiają się w telewizji znam na pamięć, a nie lubię oglądać ich na laptopie. Ewentualnie można iść do kina, ale komu się chce wychodzić z domu? Na pewno nie mnie. 
Jeżeli chodzi o ulubione świąteczne filmy to lubię większość z nich. Nie znam się zbytnio na tytułach, ale wydaje mi się, że do moich ulubionych można zaliczyć: "Cztery gwiazdki" "The Holidays" "W krzywym zwierciadle: Witaj, Święty Mikołaju" "Listy do M" oraz nieśmiertelny Kevin, którego już dawno nie oglądałem.

2. Ulubione kolędy i świąteczne piosenki?
Jeżeli chodzi o piosenki uwielbiam klasyki typu "Last Christmas" "Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!" "All I Want for Christmas Is You". Po prostu je KOCHAM. 
A kolędy? Pewnie też nikogo nie zaskoczę: "Przybieżeli Do Betlejem" "Bóg Się Rodzi" "Wśród Nocnej Ciszy". Czasem je śpiewam w środku lata. Po czemu nie?

3. Którą świąteczną tradycję lubisz najbardziej?
Ciężkie pytanie. Uwielbiam, gdy moja mama lepi pierogi. Zazwyczaj robi to z moją siostrą, ale raczej w tym roku się to nie uda. Może w końcu mi pozwoli pomóc XD
Kocham razem ubierać choinkę. Zawsze mi się nie chce. Najpierw trzeba rozłożyć ją, ubrać światełka, ale gdy nadchodzi czas na założenie bombek, czyli mój ulubiony moment, czuję jakiś świąteczny klimat i mógłbym ubierać świąteczne drzewko bez końca.
Oprócz tego fajnie, gdy w telewizji pojawiają się świąteczne reklamy, a w radiu piosenki. Każdy na to narzeka, a ja to lubię.

4. Kto w Twoim domu robi dekoracje, a kto ubiera choinkę?
Raczej moja mama dekoruje dom, ale bez przesady. U mnie raczej co roku pojawiają się te same ozdoby, które tylko podkreślają, że święta się zbliżają. Do tego czasami sam "dekoruje" swój pokój. Rozwieszam lampki etc.

5. Czy wysyłasz świąteczne kartki z życzeniami? 
To zależy. Raczej nie. Chociaż dostawanie i wysyłanie listów jest fajne i przyjemne raczej tego nie robię. Wolę do najbliższych znajomych wysłać SMS (przecież mieszkamy w tym samym mieście), a rodziny nie mam zbyt dużej. Chociaż w tamtym roku wysłałem własnoręcznie zrobione kartki i w tym roku chyba to powtórzę.

6. Jak wygląda wigilijny wieczór - w dużym gronie czy kameralnie?
Chociaż spędzam święta z całą moją rodziną, powiedziałbym, że grono jest bardziej kameralne. W wigilijnej kolacji uczestniczy jakieś 8 (?) osób. A i tak co roku jestem na dwóch kolacjach. Niestety większość mojej rodziny mieszka za granicą.



7. Ulubione wigilijne danie, czy próbujesz wszystkich potraw?
W mojej rodzinie raczej nie robi się, aż 12 potraw. Moja mama i babcia gotują to co każdy lubi i to co na pewno się zje. Więc raczej próbuję wszystkich potraw :D

8. Otwierasz prezenty w Wigilię czy w świąteczny poranek?
Niestety w moim domu nie obdarowujemy się prezentami. Nie mam pojęcia dlaczego. Wydaje mi się, że gdy razem z siostrą byliśmy mali znajdowaliśmy prezenty pod choinką, ale jakoś ta tradycja zanikła.
Ale za to zawsze dostajemy prezenty 6 grudnia. Mnie to nie przeszkadza. Liczy się gest. 

9. Najfajniejszy prezent w życiu?
Nie mogę sobie przypomnieć. Teraz, gdy jestem starszy dostaje oczywiście pieniądze, więc nie mam czego wspominać. Pamiętam, że kilka(naście) lat temu razem z siostrą dostaliśmy takie naprawdę wypasione prezenty. Nie pamiętam za bardzo co tam się znajdowało, ale wspominam to z wielkim uśmiechem na ustach.

10. Jakie prezenty sprawiają Ci największą radość?
Szczerze nie lubię dostawać prezentów. Sam sobie ich nie robię za często. Nie lubię z tego względu, że ktoś musi na nie wydać pieniądze. Oczywiście pieniądze są do tego, aby je wydawać, ale ja czuję się źle z tym, że ktoś marnuje na mnie swoje oszczędności.

11. Jak spędzasz czas po wigilii? Kolacja zjedzona, prezenty rozpakowane i...?
Szczerze nie wiem. Zawsze uczestniczę w 2 kolacjach wigilijnych. Już wcześniej o tym wspomniałem. Jedna po drugiej. Z pierwszej musimy się zawsze szybciej uwijać, bo reszta rodziny na nas czeka. A pod koniec drugiej jesteśmy zmęczeni. Pewnie oglądamy telewizję, rozmawiamy etc.

12. Jak zazwyczaj spędzasz sylwestra?
Jestem chyba jedyną osobą, która NIENAWIDZI sylwestra. Nie wiem dlaczego. Według mnie celebrowanie Nowego Roku nie jest czymś ciekawym. Ostatnio, gdy moja mama się spytała dlaczego nie lubię tego święta odpowiedziałem, że nie cieszę się z kolejnego roku. "Rok bliżej do rozłożenia raciczek" (po mojemu do śmierci). Grunt to pozytywne myślenie. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz