poniedziałek, 5 lutego 2018

przeszłość ukryta jest w teraźniejszości

Jakiś czas temu jadąc autobusem próbowałem dojść do tego czym jest życie.
Ot taka moja daily routine. Nic niezwykłego.
Normalka.
Była to bardziej kontynuacja rozmyśleń, niż zupełnie nowa teoria.
W końcu doszedłem do pewnej tezy, której kurczowo trzymam się do dziś.



Jestem raczej humanem. Może matematyka nie jest dla mnie czarną magią, ale raczej to sztuka, literatura i reszta shitu jest mi bliża, niż fizyka, czy inna chemia. Często myślę. Lubię myśleć ( z resztą można o tym napisać kolejny post). 
Lubię myśleć, ale często gubię się we własnych myślach.
Rozumiecie, dużo myśli = dużo chaosu.
Więc często pewne myśli, czy przemyślenia. Nawet całe teorie, albo tezy zapamiętuje w formie obrazu, albo innego tekstu.
Może to być pewnego rodzaju mapa myśli, gif z Internetu, piosenka, film. Cokolwiek. Jakaś jednostka, która będzie reprezentować jakiś mój zbiór luźno połączonych przemyśleń.

Wracając do naszego autobusu. 
Tamtego dnia nie doszedłem do tego czym jest życie. Już wcześniej to wiedziałem, jedynie nie byłem świadom, że wiem. 
Po prostu miałem dużo teorii na ten temat, które z jakiegoś powodu nie stakały się, aż do tamtej pory. Nie tworzyły jednolitej całości, a jedynie luźne myśli.
Można to porównać do rozsypanych puzzli. Niby przedstawiają jeden obraz, ALE nie tworzą całości, póki ktoś ich nie poukładał.
Wtedy to autobus poukładał moje puzzle.

Jadąc tym nieczęsnym autobusem (słowo autobus pojawia się zbyt często, przepraszam), ale jadąc tym autobusem stworzłem w swojej głowie pewnego rodzaju infografikę.
Niestety nie mam jej nigdzie zilustrowanej, A WIĘC posłuże się moim zręcznym piórem i za pomocą słów przekażę wam co mam na myśli.
Taka ekfraza na szybko.

Wyobraź sobie pustą kartkę. Tabula rasa, czysta tablica, cokolwiek. Pustka i tyle. 
Dodaj do tej kartki kropki. Setki, tysiące, milony, nawet miliardy kropek.
A tak naprawdę wystarczą, dwie. 
Albo ile tam chcesz.
Następnie połącz te kropki ze sobą. Nie musisz trzymać się jakiegoś wzoru. Połącz te kropki jak chcesz, użyj tylu linii ile chcesz. To nie jest ważne.
I to właśnie jest życie.
Dla mnie.

Rozumiesz?
Ale jak to nie?
Kropki to ludzie, a linie to akcje i reakcje.
Linie, który wchodzą do kropeczki to jakieś tam akcje, które działają na człowieka. Może to być zachowanie jednostki, wydarzenie, zbiór wydarzeń. Krajobraz, film, piosenka. Cokolwiek. Jakiś element życia, który wywołuje w nas jakąkolwiek uczucie. Zachowanie. A tym samym zmienia nas i w pośredni, lub bezpośredni sposób popycha nas do zrobienia kolejnej czynności; reakcji.
Tak naprawdę akcja i reakcja to jedno i to samo. Wszystko zmienia perspektywa.

W ten sposób usystematyzowałem w swojej głowie to, że człowiek nie jest niezależną jednostkę. Jesteśmy istotami społecznymi i to już nie chodzi o zapełnienie paska "towarzystwo" w simsach. Chodzi raczej o to, że człowiek nie zdziała zbyt wiele w pojedynkę.
Większość osiągnięć, ważnych wydarzeń , czy czegokolwiek co wpłynęło na świat dokonała grupa. Społeczeństwo, kasta, klika, cywilizacja, z jakąś jednostką na czele. Jednak ta jednostka jest jedynie reprezentantem, całą pracę odwaliła pewna grupa.

Do tego moje ulubione hasło; wszystko na nasz wpływa, wszystko nas zmienia.
Myśl tę lepiej rozwinąć w osobnym poście, ale jeżeli jesteś ciekaw to zapraszam do poprzedniego wpisu. Wiążę się to z tematem śmierci, o którym pisałem.

Na koniec moja, wyimaginowana infografika uświadomiła mi, że każde wydarzenie z przeszłości, wpływa na teraźniejszość i odbije się na przyszłości. 
Każda akcja, która do nas dociera wywołuje pewną reakcje, która nie istniałaby bez tej akcji. Może w pojedynczym przykładzie to niewiele zmienia, jednak na większą skalę robi wrażenie.  

Wszystko jest od siebie zależne. 

5 komentarzy :

  1. it got really emo really fast

    przyszłam tylko przypomnieć, że wciąż tu jestem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kc mocno <3
      wgl musimy się kiedyś zgadać cuz i really like u, bee

      Usuń
    2. kct <3
      co masz na myśli? bo wiesz, jestem trochę nie twój wiek, słońce

      Usuń
    3. znaczy wiesz, nie wyobrażaj sb za wiele XDD ale popisać moża. thats not illegal, yet...

      Usuń
    4. nie wyobrażam sobie, im gay and in a relationship. do pisania jestem zawsze chętna XD

      Usuń