środa, 13 stycznia 2016

Must Read In 2016

Jako, że jestem molem książkowym, ale nigdy nie wiem jaką książkę kupić, postanowiłem zrobić listę 16 powieści, które muszę przeczytać w nowym roku. Na pewno ułatwi mi to zakup książek, bo zawszy, gdy wchodzę do jakiejś księgarni zachwycam się ilością lektur i nie mogę się na żadną zdecydować. Ostatecznie wracam z pustymi rękoma do domu. Później tracę kasę w internetowych księgarniach, w których się bardziej opłaca kupować, więc czuję się rozgrzeszony.


Czerwone jak krew Salla Simukka
„Była sobie dziewczynka, która nauczyła się bać…”
Tyle dowiadujemy się z opisu książki i tak naprawdę to mnie do niej przyciągnęło, bo nie wiem o niej zupełnie NIC. A jak na mnie jest to nieco dziwne, bo praktycznie zawsze szukam opinii, recenzji etc. na temat książki zanim ją kupię. Nie lubię ryzykować, ale w tym wypadku, wydaje mi się, że warto. Zaufam intuicji.





450 stron Patrycja Gryciuk
Chociaż opis mnie nie zachwycił, szczerze średnio mi się spodobał, ale podobno powieść ta napisana jest napisana przepięknym językiem. Zapoznałem się z niektórymi fragmentami i jestem zauroczony. Do tego sprawdzę umiejętności pisarskie naszych rodaków. Może nie jest tak źle jak wszyscy mówią.





Papierowe miasta John Green 
Szczerze? To po prostu Green.
Kompletnie nie ogarniam opisu tej książki, ale nie oszukujmy się. Jeżeli jest Green, jest dobrze. Nie zachwyciłem się tak bardzo GNW, ale "Szukając Alaski" to po prostu mistrzostwo.







Dary Anioła: Miasto popiołów Cassandra Clare
Zazwyczaj unikam serii, nie wiem, czy to dobrze, czy wręcz przeciwnie, po prostu tak robię. Ale "Miasto kości" rozwaliło system. Chociaż tak troszeczkę podałem sobie dawkę spoilerów, nadal chcę i muszę kontynuować tę serię. Rok bez "Darów Anioła" to rok stracony.






Służące Kathryn Stockett
Muszę, muszę, muszę. Chociaż już kilka razy przesłuchałem wersję audio, MUSZĘ przeczytać wersję papierową. To tak piękna i niesamowita książką, że żadne słowa jej nie opiszą.
Temat segregacji rasowej może niektórych czytelników odpychać, szczególnie fanów "lekkich" powieści, ale ta książka przedstawia tę problematykę w taki sposób, że grzechem byłoby nie przeczytać książki, ewentualnie obejrzeć świetnej ekranizacji.




Mara Dyer. Tajemnica Michelle Hodkin
Wystarczającym argumentem, aby kupić tę książkę jest sama okładka, ale żebym nie wyszedł na taką próżną srokę..
Przede wszystkim słyszałem bardzo dużo dobrych recenzji na temat tej lektury, sam opis mnie bardzo zaciekawił, no i te przeklęte okładki *=* No dobra może jestem trochę sroką.. troszeczkę.





Delirium Lauren Oliver
Prawie każdy (czyli każdy oprócz mnie i innych oszołomów takich jak ja) marzy o cudownej miłości. Tak się przyjęło. Miłość dla człowieka, jest tak ważna, że aż przyznano jej własną epoko. A coś w tym musi być. Pieniądze też są ważne i nie dostały własnego okresu historycznego. Jeszcze.
Ale coś się zmienia. Miłość staje się chorobą, na którą nikt pod żadnym względem nie chce zapaść.
Właśnie to nowe oblicze miłości (zupełnie inne niż w "50 twarzach Greya) mnie zaciekawiło i zaintrygowało.



Między książkami Gabrielle Zevin
Urokliwa opowieść o właścicielu przytulnej, ale kiepsko prosperującej księgarenki, który próbuje poskładać życie na nowo po śmierci żony.

Książki, księgarnia? Zawsze i wszędzie.

Czerwona królowa Victoria Aveyard
Książka ta zalega mi tak długo na półce, że aż wstyd się przyznać. Teoretycznie zacząłem ją czytać, ale sobie szybko odpuściłem. Spodobała mi się, ale zabrakło jej tego czegoś. Może później się coś zmieni






Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym Regina Brett
Cudowna, wspaniała, fantastyczna Regina Brett. Jej pierwsza książka "Bóg nigdy nie mruga" w pewnym stopniu zmieniła moje życie, światopogląd i postrzeganie pewnych aspektów ludzkiego życia. Oprócz tego jest to jedna z niewielu osób na tej planecie, która postrzega pewne rzeczy tak samo jak ja. Zakochałem się. Zarówno w jej twórczości jak i w samej autorce.



Miecz Lata Rick Riordan 
Przeczytałem całą serię PJ i bogowie olimpijscy i się zakochałem (znowu). Dłuższy czas chciałem kontynuować przygodę z tym autorem, ale jego pierwsza seria o egipskich bóstwach (czy coś takiego) mnie nie zachęciła, aż tu nagle przybył taki Magnus wraz z nordyckimi bogami. Niestety w 2015 nie przeczytałem tej powieści, mam nadzieję, że w tym roku nadrobię zaległości.

Angelfall Susan Ee
"Aniele, stróżu mój... szeptaliśmy przez setki lat. Myliliśmy się. Teraz to właśnie ONE okazały się naszym największym koszmarem."
Nic dodać, nic ująć. Myślę, że każdego ten opis chociaż trochę zaciekawił.





Sekretne życie pszczół Sue Monk Kidd
Ostatnio zauważyłem, że coraz chętniej sięgam po nieco poważniejsze powieści. Nigdy od nich nie stroniłem, może to przez to, że książki te są po prostu dobre, a może... się starzeje? Oby nie.

Książka o Marilyn Monroe
To taka bardzo ogólna pozycja. Nie wiem do końca, czy przeczytam autobiografię, biografię, powieść inspirowaną jej życie. Wiem, że coś przeczytam. W 2015 rozpocząłem kult sławnej MM, a w 2016 nie zamierzam przerwać.

Książka po angielsku
Tu też nie mam ściśle określonej pozycji. Postanowiłem, ze przeczytam książkę po angielsku i to zrobię. Na początek zdecyduję się na jakąś powieść z dwoma językami. Zarówno angielskim jak i polskim. Po to żeby nie grzebać zbyt długo w słowniku XD
Wybiorę coś z oferty 44.pl mają kilka fajnych pozycji. Szczególnie jeżeli chodzi o klasyki. Mnie się to bardzo podoba. Niektórych książek w języku polskim bym po prostu nie przeczytał, a po angielsku jak najbardziej.

3 komentarze :

  1. CZYTAŁAM JEDEN I PÓŁ ROZDZIAŁU "CZERWONE JAK KREW"! Czuję się jak zwycięzca :3
    Kuzynka pożyczyła mi, gdy byłyśmy na koloniach. Styl jest naprawdę zagadkowy i trudno mi wywnioskować cokolwiek, ale zapowiadało się świetnie. A skoro już o stylu mowa, mam pewien ulubiony cytat z tej książki:
    "Kawa smakowała kawą" ♥
    Tak poetycko xDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post :) Dowiedziałam się o wielu ciekawych książkach, które zagościły i na mojej prywatnej liście. Osobiście czytałam Czerwoną Królową i nie zachwyciła mnie. Na moim blogu można znaleźć jej recenzje. Sięgnę jednak po kolejną część, która niedługo ma swoją premierę. Ciekawią mnie dalsze losy bohaterki. :))

    zznosemwksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Delirium" polecam, cała trylogia jest świetna!
    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń