środa, 11 listopada 2015

Iphone 5 po 6 miesiącach

Ale ten czas mija, dopiero zbierałem pieniądze i wyczekiwałem na swój wymarzony prezent, a dziś jestem z iPhonem już 6 miesięcy! W sumie 7, bo ma go od kwietnia, ale nikt nie musi wiedzieć 
Wiem, że Apple ma bardzo dużo zwolenników, jak i przeciwników. Jednych i drugich rozumiem, bo produkty od tej firmy posiadają swoje wady oraz zalety. Obydwu nie brakuje.



DLACZEGO ?!

Tak w ogóle to po co kupowałem takie gówno. Ktoś może spytać. Już wyjaśniam.
Przyszedł taki piękny czas, gdy moje dwa telefony z Androidem przestały normalnie funkcjonować (dlaczego, aż 2? Wystarczy mi przecież jeden.. powiedzmy, że to długa historia). No i chciałem spróbować sprzętu z jakimś innym systemem operacyjnym. Dlaczego? Bo tak. Jeżeli nowy system, by mi nie podszedł zawsze nowe telefon można sprzedać. Za niżą cenę, ale można.

Zbyt dużego wyboru nie miałem. Mogłem kupić telefon z WindowsPhone, albo z IOS. Wybrałem tu drugie, ponieważ zawsze marzyłem o iphonie. Od jakiegoś czasu chciałem ten sprzęt, pewnie dlatego, że był dla mnie nieosiągalny, a zawsze marzymy o tym co nie możliwe. A jednak! Oprócz tego słyszałem dużo dobrego o tej firmie i chciałem spróbować.

Dlaczego akurat ten model. Zrobiłem sobie małą selekcje. Iphone 6, nie bo mnie nie stać. 5s, nie bo mi się nie podoba "guzik" czyli Touch ID (teraz trochę żałuje). Iphone 4, nie bo za mały. No więc został 5/5c. Zamierzałam kupić 5c, ponieważ: po pierwsze jest minimalnie tańszy, po drugi można kupić do niego strasznie drogą, ale jakże fajną i niefunkcjonalną obudowę. Ostatecznie wybrałem zwykłą 5.
Wiem, że moja selekcja jest beznadziejna i idiotyczna, ale żyję z tym 16 lat i jeszcze nie umarłem.

GDZIE KUPIŁEM?

O ile pamiętam 5c można (przynajmniej można było) kupić w oficjalnym sklepie Apple. To również mnie skłaniało do kupienie wersji color, niestety iphone 5 już nie był tam dostępny, więc zostają inne sklepy. Ja postanowiłem kupić na Allegro. Czy to dobry pomysł? Nie do końca, ale miał swoje zalety, które mnie przekonały.

Może, dlaczego nie warto kupować takiego urządzenia na Allegro:
*Sprzęt może dojść uszkodzony
*Może być wysłana podróbka
*Iphone może, w ogóle nie dojść, etc, etc, etc

A dlaczego warto? Przede wszystkim cena. Ja za swój telefon zapłaciłem ok. 1000 zł, co jest niesamowitą ceną w porównaniu z ceną w dniu premiery i ze sklepami stacjonarnymi. Trzeba zaznaczyć, że iphone sprowadzany był z Chin (konkretnie z Hong Kongu), co wiązało się z dużym ryzykiem, że dostanę nie oryginalny telefon. Czy warto ryzykować? Każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ja zaryzykowałem i nie żałuję.

WADY

Zacznę od wad, bo raczej chciałem się skupić na tym.

*Przede wszystkim na telefonie pojawiły się odpryski. DUŻO. I w sumie nie ważne, czy iphone był w etui, czy nie. Odpryski pojawiały się ciągle. Teraz mam czarny, plastikowy case, więc ich nie widzę. I bardzo dobrze.

*Dla mnie wadą jest to, że bardzo dużo aplikacji/funkcji jest płatnych. Może te sumy nie są dużo, bo sięgają one kilku $ ale dla osoby, która nie posiada konta bankowego jest to kłopotliwe.

*Do tego dużo funkcji nie jest dostosowany dla polskich (i chyba ogólnie europejskich) użytkowników. Choć Apple, bardzo powoli się stara, aby Polacy mieli trochę łatwiej. No, ale Siri jak nie było tak nie ma.

*Dla mnie olbrzymią wadą jest to, że te telefony mają tylko wbudowaną pamięć. Nie można jej zmienić. Jeżeli masz 16 GB musisz z tym żyć. Dobrze by było gdyby Apple w końcu coś z tym zrobiło. Nawet jeżeli mieliby wprowadzić ultradrogie i ultraApplowskie karty pamięci, niech to zrobią... może niektórych byłoby na to stać.

*No i przede wszystkim cena. Nic dodać, nic ująć. Moim zdaniem jest kosmiczna i nie do końca adekwatna do możliwości produktu.

Najbardziej widoczne odpryski 


OH, zalet pozwolę sobie nie wymieniać, bo jest ich cała masa (oczywiście wad jest dużo więcej, ale akurat te mi przeszkadzają). Najważniejsze zalety: wyświetlacz, aparat, design nie tylko obudowy, ale również tego co jest w środku, bo jest to MEGA, w skrócie: kupili mnie przeźroczystymi efektami, prędkość działania telefonu, podoba mi się to, że nie ważne ile % ma bateria, telefon działa na takich samych obrotach.. co w Androidzie i wiele, wiele więcej.

PODSUMOWUJĄC

Czy kupiłbym jeszcze raz iphone? Jak najbardziej. Jak na razie jestem, nie tyle zakochany, ale bardzo, bardzo lubię ten produkt. Wydaje mi się, że jeżeli miałbym kupować jeszcze raz to wolałbym kupić iphone 5s, choć lepiej zainwestować w pamięć!
Błagam was nie kupujcie iphone 4 z 8 GB pamięci, ok. 4 GB jest zabierane przez system. A przyrzekam wam, że mniej niż 4 GB nie wystarczą na normalne korzystanie z iphone. Nie opłaca się kupować iphone'a , dla samego iphone'a . Moim zdaniem lepiej kupić iphone 4s z 64 GB, niż nowszą wersję z ograniczoną pamięcią.


3 komentarze :

  1. Ja nie polecam iPhone ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu tak mało rozwinąłeś zalety? Wychodzi, że ma same wady, bo na nich się skupiłeś i są bardziej widoczne w poście. Ogólnie post ciekawy, jednak można było go bardziej rozwinąć. I chyba pobiłeś rekord powtórzeń wyrazu iphone, zwłaszcza w podsumowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie ma potrzeby, aby wyszczególniać zalety, ponieważ znajdują się w każdej recenzji i raczej nikt nic nowego nie wymyśli, a wady? Oprócz tego, że ktoś napisze, że telefon jest gówniany nie ma nic konkretnego. Po za tym wydaje mi się, że podkreśliłem, że polecam telefon, bo jest świetny i nigdy bym go nie zamienił na urządzenie z Androidem :)

      Ktoś w końcu musiał zdobyć tytuł na mistrza powtórzenia słowa "iphone"... a tak serio to muszę się poprawić xd
      Dziękuję za komentarz!

      Usuń