środa, 5 sierpnia 2015

Co mnie motywuje?

Często jest tak, że tracimy do czegoś chęć. Mimo ogromnych starań i ciężkiej pracy, efekty nas niezadowalającą. Chcemy wtedy wszystko zostawić i zaprzepaścić godziny, a nawet tygodnie pracy. Czasem może należy tak zrobić, ale lepiej nie poddawać się emocjom i po prostu czymś się zmotywować do dalszego działania.



Przede wszystkim motywują mnie ludzie. Nie musi być to ktoś konkretny. Tak naprawdę nigdy nie miałem idola, który służył mi jako wzór. Gdy widzę kogoś, komu się coś udało, sam zaczynam snuć plany jak mogę zrobić coś fajnego (uważam, że warto chwilę pomyśleć zanim postanowi się coś zrobi, ale.. nie warto zbyt długo zwlekać). Często, gdy ćwiczę i już nie mam chęci starać się dalej wystarczy, że zobaczę kogoś w telewizji, czy w internecie i od razu staram się bardziej, aby osiągnąć swój cel.

Warto mieć w głowie jakieś ulubione cytaty. Tak na wszelki wypadek. Ja często przytaczam słowa Reginy Brett z książki Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu, a szczególnie lubię stwierdzenie: "Life is good". Naprawdę. Życie nie jest łatwe. Nie jest sprawiedliwe. Ale jest dobre i należy w to wierzyć.
Drugim cytatem jest cytat z książki autorstwa Erica-Emmanuela Schmitta Oskar i pani róża - "Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zacho­wuje­my się wszyscy, jak byśmy byli nieśmiertelni". I tak jest. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że kiedyś umrzemy, a nawet jeśli to wiemy to o tym nie myślimy. Z jednej strony to dobrze, bo nie możemy się przez całe życie dołować, że umrzemy, ale powinniśmy pamiętać, że musimy najlepiej wykorzystać każdy dzień - Carpie diem.
Trzeci cytat nie do końca mnie motywuje, ale bardzo go lubię. Pochodzi on z książki "Piękne istoty' - Trudno jest uwolnić głupców od łańcuchów, które darzą czcią.

Raz na jakiś czas warto zaopatrzyć się w książkę, która motywuje. Raczej nie polecam poradników, bo posiadają one raczej podstawowe zasady motywacji, które raczej do nas nie przemawiają, choć polecam książki autorstwa Reginy Brett. Warto poszukać zwykłych książek, które posiadają ukrytą pewną wartość. Ostatnio książki dla młodzieży poruszają trudne tematy.

























Pamiętajcie, że nie warto od razu się poddawać. Czasem wystarczy usiąść i pomyśleć. Od razu wszystko się wyjaśnia i wiemy, czy warto coś dalej ciągnąć, czy nie.

13 komentarzy :

  1. Mnie motywują inni ludzie, którzy osiągnęli sukces.
    Zapraszam do mnie na nowy post
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny blog !
    Zaobserwowałam i mam nadzieję, że się odwdzięczysz ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie bardzo motywuja zawołania pani ewy chodakowskiej
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, a mnie wręcz przeciwnie;
      Ewa: "Dasz radę!"
      Ja: "Nie, nie dam. Ja umieram".
      Mniej więcej tak wyglądają moje ćwiczenia.

      Usuń
  4. Oooo, to ja zamiast cytaty z książek bardzo lubię cytaty z piosenek. "Just because i lost it doesnt mean i want it back", albo "We've got the whole world hanging there
    In our little sea of air" :) Lubię sobie je przypominać w odpowiednich momentach i uśmiech sam mi się pojawia na ustach. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz drobny błąd logiczny w pierwszym zdaniu, ale tak, nic innego mi nie zgrzyta. Uwielbiam tytuł twojego bloga ,,Pozytywny pesymista''. Prawie jak: ,,Realistycznie myślący pozytywny pesymista''.
    Ciekawy post, lubię takie posty. Też nie lubię poradników, one mnie raczej demotywują. A cytaty to rzeczywiście świetny pomysł.
    Pozdrawiam.
    ____________________
    Zapraszam do siebie, na całkiem podobny post, hhe.
    cordragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie zazwyczaj motywują ludzie :)
    Oraz otoczenie!
    Mój Blog – klik!
    Mogłabym prosić o poklikanie w linki? To dla mnie bardzo ważne ;)
    Może obs-obs? Jeśli chcesz zacznij i napisz u mnie w komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Motywują mnie inni ludzie.
    Ciekawy post ;)


    http://strongwomeen.blogspot.com/2015/08/recenzja-maski-bomba-witaminowoa.html - Zapraszam nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie motywują ludzie :^^
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Uwielbiam cytat "Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zacho­wuje­my się wszyscy, jak byśmy byli nieśmiertelni", jest bardzo trafny. Jeśli chodzi o mnie, to motywują mnie przede wszystkim siatkarze - wiem, ile wysiłku wkładają w to, by osiągać najlepsze wyniki i ile robią dla nas - kibiców. Szczególnie do ćwiczeń motywują mnie też ludzie, bo wiem, że kiedyś osiągnę swój cel i tym samym zrobię na złość tym, którzy mówili, że nie dam rady :)

    obserwuję i zapraszam www.xandraaworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie ciężko często z motywacją, na szczęście mogę wtedy liczyć na pomoc chłopaka, który w takich chwilach daje mi motywacyjnego kopa ;)

    OdpowiedzUsuń