środa, 2 września 2015

Liceum nie decyduje o przyszłości!

Niedawno,podobnie jak kilka tysięcy innych, młodych polaków, musiałem podjąć decyzję dotyczącą szkoły średniej. Oczywiście razem z procesem rekrutacyjnym towarzyszył mi stres. Obmyślałem plusy i minusy szkoły i myślałem co bym chciał robić w życiu i co bym chciał studiować i czy mam zamiar studiować.  Ostatecznie zdecydowałem się na liceum - jeśli to kogoś interesuje.



Gdy zaczął bić ostatni dzwonek i każdy już musiał złożyć dokumenty na określony kierunek to wśród moich znajomych rozlegały się "poważne dyskusje", np,
  "Ja pójdę na hum-praw to zostanę prawnikiem!" albo
  "Ja pójdę do technikum to przynajmniej będę miał zawód!" lub
  "Ja pójdę na mat-fiz to przynajmniej będę miał jakieś perspektywy, a nie jak te humany!"

Przepraszam, jeżeli kogoś zmartwię, ale nawet jeśli pójdziesz do najlepszego liceum lub technikum z najnowszym sprzętem to i tak pójdziesz pracować do "mac'a". A tak serio:
Po pierwsze:
Jeżeli pójdziesz na bio-chem to nie musisz zostać lekarzem,
Po drugie:
Jeżeli pójdziesz do technikum to nie zawsze dostaniesz super pracę.



Liceum ma nas przygotować do matury. Lepsze i bardziej prestiżowe liceum przygotuje nas dobrze do matury, ale musimy się uczyć!
Jeżeli masz zamiar zostać lekarzem to możesz iść na bio-chem, bo tam skupiają się właśnie na kierunkach rekrutacyjncyn na studia medyczne, ale jeżeli wybierzesz inny profil, a pod koniec liceum ci się odmieni to idź na studia medyczne!
Moim zdaniem warto wybrać kierunek, który nas interesuje. Nie musi wybierać kierunku studiów, ani  pracy. Oczywiście, będzie nam łatwiej jeżeli będziemy mieć przedmioty rozszeżone, które pasują do naszych studiów, ale liceum nie musi określać na jaką szkołę wyższą musimy iść.

1 komentarz :

  1. Wykształcenie i jaką szkołę wybierzemy nie decyduje kim jesteśmy i kim będziemy. Przestrzegam tu wszystkich, którzy idą na studia żeby tylko iść, bowiem 80% moich znajomych nie pracuje po swoich kierunkach, a praca nie zawsze jest tą wymarzoną. Myślę, że życie wiele weryfikuje. Nie mniej jednak posiadanie wykształcenia też o niczym nie świadczy. To jeszcze nas nie określa jacy naprawdę jesteśmy...

    OdpowiedzUsuń